In het openingsverhaal schetst docent Marijke van Hommerich een beeld van huidige verpleegkundestudenten. ‘Studenten vinden vaak het praktijkleren het leukst’, zegt ze onder meer.
Organisatie
In het vervolg van het TvZ-dossier maak je kennis met zes studenten. Julia Veth bijvoorbeeld is geïnteresseerd in de organisatie achter kwalitatief hoogstaande patiëntenzorg. Daarom besloot ze na de hbo-v door te stromen naar de master Healthcare Policy, Innovation and Management.
Nieuwe wereld
Yaasmin Omar vertelt dat haar werk als wijkverpleegkundige veel leuker is sinds ze de hbo-v doet. ‘Er is een nieuwe wereld voor me opengegaan.’
Meer betekenis binnen behandeltraject
Na een aantal jaar als oncologieverpleegkundige wilde Sezen Kutluyer meer kunnen betekenen binnen het behandeltraject van patiënten. Daarom koos ze voor een masteropleiding tot verpleegkundig specialist.
Bijzonder traject
Via de havo naar de mbo-v: Tibbe Veldboer beleefde geen gangbare entree in het verpleegkundeonderwijs. Inmiddels volgt hij de hbo-v en liggen zijn ambities in de neurologie. ‘Verpleegkundigen dragen er bij aan de diagnostiek.’
Leren door te doen
Ruimte krijgen om jezelf te ontwikkelen op een manier die bij je past. Dat is voor Jennifer Schiphorst belangrijk tijdens een opleiding. Dit jaar heeft ze de hbo-v afgerond. Nu staat een vervolgopleiding op stapel: in de acute zorg.
Leergierige vijftiger
Mariska Schoonderwoerd wil nog zeker tien jaar werken. De vijftiger blijft zichzelf uitdagen en doet nog altijd nieuwe kennis op. Nu volgt ze een deeltijdmasteropleiding.

