Opleiding
Dossier Continuïteit van zorg | Bruggen bouwen met onderwijs
Het LUMC kent het programma Academische Verpleegkunde, met als centraal thema continuïteit van zorg. Het programma kan niet volledig zijn zonder integratie in het onderwijs.
Student | Overbelaste mantelzorger signaleren
Eryn Harte onderzocht in hoeverre verpleegkundigen overbelasting bij mantelzorgers van oncologische patiënten kunnen signaleren en daarvoor interventies inzetten.
Dossier Verpleegkundige theorieën | ‘Weten wáárom je iets doet’
‘Theorieën helpen verpleegkundigen boven het verrichtingenniveau uit te stijgen’, zegt Evelyn Finnema.
Dossier Verpleegkundige theorieën | Betty Neuman: het belang van balans
Betty Neuman benadrukt in haar theorie het belang van de interactie met onze omgeving, het belang van preventie en het belang van interprofessioneel werken.
Dossier Verpleegkundige theorieën | Nog steeds zinvol
Kennis over de belangrijkste verpleegkundige theorieën verdient nog altijd een stevige plek in het curriculum van onze hbo-v’s.
Student | Advance care planning
Ilja van der Rijt onderzocht in de thuiszorg wat zorgverleners op alle niveaus nodig hebben om advance care planning beter toe te passen bij palliatieve cliënten
Column Nadine Jongenotter : glunderende student
‘Leuk en aardig hoor, al dat praten, maar moeten we niet gewoon ons werk doen?’, vraagt een student.
Proefschriften | Een actueel promotieonderzoek uitgelicht
Bespreking van het proefschrift van Anita Duijndam over mechanische beademing bij kinderen.
Student | Een leven lang leren
Marit Smulders onderzocht hoe een ziekenhuis continue professionele ontwikkeling (CPO) vormgeeft en wat verpleegkundigen nodig hebben om een leven lang te leren.
Uitgelicht | Hbo-verpleegkundigen die verzorgenden coachen
Verpleegkundigen onderzochten de ervaringen en behoeften van verzorgenden met betrekking tot coaching door hbo-verpleegkundigen in de verpleeghuissetting.