Opleiding

Opleiding

Dossier Verpleegkundige theorieën | ‘Weten wáárom je iets doet’

‘Theorieën helpen verpleegkundigen boven het verrichtingenniveau uit te stijgen’, zegt Evelyn Finnema.
Opleiding

Dossier Verpleegkundige theorieën | Betty Neuman: het belang van balans

Betty Neuman benadrukt in haar theorie het belang van de interactie met onze omgeving, het belang van preventie en het belang van interprofessioneel werken.
Opleiding

Dossier Verpleegkundige theorieën | Nog steeds zinvol

Kennis over de belangrijkste verpleegkundige theorieën verdient nog altijd een stevige plek in het curriculum van onze hbo-v’s.
Opleiding

Student | Advance care planning

Ilja van der Rijt onderzocht in de thuiszorg wat zorgverleners op alle niveaus nodig hebben om advance care planning beter toe te passen bij palliatieve cliënten
Opleiding

Column Nadine Jongenotter : glunderende student

‘Leuk en aardig hoor, al dat praten, maar moeten we niet gewoon ons werk doen?’, vraagt een student.
Opleiding

Proefschriften | Een actueel promotieonderzoek uitgelicht

Bespreking van het proefschrift van Anita Duijndam over mechanische beademing bij kinderen.  
Opleiding

Student | Een leven lang leren

Marit Smulders onderzocht hoe een ziekenhuis continue professionele ontwikkeling (CPO) vormgeeft en wat verpleegkundigen nodig hebben om een leven lang te leren.
Opleiding

Uitgelicht | Hbo-verpleegkundigen die verzorgenden coachen

Verpleegkundigen onderzochten de ervaringen en behoeften van verzorgenden met betrekking tot coaching door hbo-verpleegkundigen in de verpleeghuissetting.

De Meetlat: Interviewen

Interviewen is een veel toegepaste methode waarbij de onderzoeker informatie verzamelt over iemands ervaringen, belevingen, opvattingen, visie, ideeën, gevoelens of kennis.
Opleiding

TvZ Kennistoets: Interprofessionele academische leerwerkplaatsen

Studenten van verschillende zorgopleidingen lopen samen stage en volgen gezamenlijk stage-onderwijs bij de interprofessionele academische leerwerkplaats Amsterdam-Zuidoost.

Uitgelicht congres

Congres Zorgonderwijs Vernieuwers