Home FAQ

FAQ

Heb je een vraag over jouw TVZ-abonnement, je profiel, de TvZ Kennistoets of een congres? Op deze FAQ pagina vind je de antwoorden op veel gestelde vragen.

Online

Kwaliteitsjournalistiek kost tijd en geld. Daarom is de toegang tot een groot deel van de artikelen enkel voor abonnees beschikbaar. Wil je onbeperkt toegang tot TvZnext.nl? Dat kan door aan abonnement af te sluiten.

Als je wilt reageren op artikelen en berichten wilt opslaan heb je een TvZ-profiel nodig. Nog geen account? Hier kan je gemakkelijk een TvZ-profiel aanmaken.

Heb je al een TvZ-profiel maar nog geen abonnement, dan kan je dat online afsluiten. Let er tijdens het aanschaffen wel op dat je in het bestelproces het e-mailadres gebruikt van jouw TvZ-profiel.

Wel al jouw TvZ-abonnement betaald, maar geen TvZ-profiel? Maak dan hier gemakkelijk een TvZ-profiel aan. Let op! Gebruik het e-mailadres waarmee je jouw abonnement hebt aangeschaft. Aan dit e-mailadres is de onbeperkte toegang tot TvZnext.nl gekoppeld. Liever een ander e-mailadres gebruiken? Neem dan contact op met onze klantenservice via 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.30).

Moet je steeds opnieuw inloggen op TvZnext.nl? Dit kan te maken hebben met verkeerde informatie die is opgeslagen in de cookies van jouw apparaat en browser. Wij raden je aan om eenmalig de cookies van de browser te verwijderen en opnieuw in te loggen.

Je kunt via deze pagina een nieuw wachtwoord opvragen. Je krijgt dan, na het invullen van jouw e-mailadres, een link gemaild. Met behulp van deze link kan je jouw wachtwoord opnieuw instellen.

Proefmaand

Met de TvZ-proefmaand krijg je een maand lang gratis toegang tot alle informatie en artikelen op TvZnext.nl. De proefmaand stopt vanzelf, je zit dus nergens aan vast.

Ben je enthousiast over TvZnext.nl en wil je onbeperkte toegang houden, sluit dan een abonnement af.

Abonnement

Je kunt de verschillende abonnementsvormen hier vinden en met elkaar vergelijken. Je keuze gemaakt? Ga dan u via de button naar de webshop van Bohn Stafleu van Loghum (BSL.nl/shop) en sluit daar een abonnement af.

Dit klopt. BSL (of voluit Bohn Stafleu van Loghum) is namelijk de uitgever van TvZ.

Jouw abonnement gaat direct in. Na bestelling van jouw TvZ-abonnement ontvang je per e-mail instructies voor het aanmaken van een persoonlijk account, waarmee je direct toegang krijgt tot alle informatie op TvZnext.nl Geabonneerd op het TvZ magazine? Dan ontvang je het eerstvolgende nummer op de deurmat.

Abonnementen kunnen op elk gewenst moment ingaan. Na het eerste loopjaar wordt een abonnement automatisch verlengd, tenzij twee maanden voor de vervaldatum is opgezegd via het daarvoor bestemde formulier. Als vakuitgave hanteren wij de opzegregels uit het verbintenissenrecht. Wij gaan er van uit dat je het abonnement uit hoofde van jouw beroep afsluit.

Geabonneerd op het TvZ magazine maar de laatste editie niet ontvangen? Geef het ons door via dit formulier. Je ontvangt de niet bezorgde editie dan binnen vijf werkdagen.

Eerdere (oudere) editie van TvZ niet ontvangen? Geef dit dan telefonisch aan ons door via 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.30).

Controleer eerst of je nog bent ingelogd. Soms is het nodig om opnieuw in te loggen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Het klantnummer staat bovenaan jouw factuur en boven jouw naam op de adresdrager van het tijdschrift.

Als u wilt overstappen op een goedkoper abonnement, is dit mogelijk aan het einde van uw huidige abonnementsperiode.

Overstappen naar een duurder abonnement is op ieder gewenst moment mogelijk. Om uw abonnement te wijzigen kunt u hier contact opnemen met onze klantenservice.

Kunnen we TVZ verbeteren? Laat het ons weten!

Wil je toch opzeggen? Dat kan 2 maanden voor het einde van jouw abonnementsperiode via dit formulier. Je kunt helaas niet telefonisch opzeggen.

Financieel

Wil je een TvZ-abonnement afsluiten? In de BSL shop kun je jouw abonnement per factuur betalen.

Je kunt bij een bestelling van abonnementen, zoals TvZ, of bij een zakelijke bestelling op factuur kopen. De factuur ontvang je apart en is afkomstig van Springer Media B.V.. Bij betaling vragen we je om het factuurnummer en jouw klantnummer te vermelden. Je vindt deze gegevens op de factuur.

Het rekeningnummer van TvZ voor handmatige betalingen is ons Duitse rekeningnummer van Springer Media B.V. Onze bankgegevens zijn:

Deutsche Bank AG, Berlin
Unter den Linden 13-15
10117 Berlin
Germany

IBAN: DE76 1007 0000 0034 8565 00
BIC: DEUTDEBB
Account Holder: Springer Media B.V.

Vermeld bij uw betaling altijd uw factuurnummer en klantnummer.

Aangezien dit een buitenlands bankrekeningnummer is, moet u bij het overmaken kiezen voor ‘buitenlandbetalingen’. Als uw rekening niet geschikt is om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen, dan kunt u ook het onderstaande Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken.

Deutsche Bank AG, Amsterdam
De Entree 99 – 197
1101 HE Amsterdam

IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50
BIC: DEUTNL2A
Op naam van: Springer Media B.V.

Ja, dat klopt. De financiële administratie van TvZ wordt uitgevoerd door Springer Media B.V.. Wij zijn onderdeel van de internationale wetenschappelijke uitgeverij Springer Nature, dat is gevestigd in Duitsland en bankiert bij de Deutsche Bank AG, Berlin.

Is jouw rekening niet geschikt voor een overboeking naar een buitenlands rekeningnummer? Gebruik dan ons Nederlandse bankrekeningnummer:

IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50. Op naam van: Springer Media B.V.

Vermeld bij de betaling altijd jouw factuurnummer en klantnummer.

Congressen

Ja, wanneer het congres nog niet volgeboekt is, is het mogelijk om je op de dag zelf nog te registeren bij de registratiebalie.

Ja, het is mogelijk om jouw inschrijving op een andere naam te laten zetten. Stuur hiervoor een e-mail met de gegevens van de persoon die jouw inschrijving gaat overnemen (in ieder geval naam en e-mailadres) naar aanmelder@bsl.nl.

Bij verhindering kan je altijd een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken. Wil je hier geen gebruik van maken dan kun je je inschrijving schriftelijk (post/e-mail) annuleren.

Annuleer je tot 4 weken voor aanvang van het event, dan brengen wij € 50 p.p. (incl. btw) aan administratiekosten in rekening.

Bij een meerdaagse masterclass of congressen met een deelnameprijs vanaf € 750 p.p. (excl. btw) bedragen de administratiekosten € 250 p.p. (incl. btw). Bij een masterclass of congres met een deelnameprijs van minder dan € 100 p.p. (excl. btw) bedragen de administratiekosten € 35 p.p. (incl. btw).

Meld je je binnen 4 weken voor aanvang af? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen.

Het is mogelijk te wisselen van workshop wanneer de workshop van jouw keuze nog niet vol zit. Stuur dan een e-mail met jouw nieuwe keuze naar aanmelder@bsl.nl.

Ja, wanneer je de juiste gegevens aan ons hebt verstrekt, verwerken wij jouw accreditatiepunten binnen 6 weken na aanvang van het congres.

Wil je alsnog in aanmerking komen voor accreditatiepunten, stuur dan een e-mail met uw BIG- of relatienummer naar aanmelder@bsl.nl.

Ja, na afloop van het congres worden de presentaties online beschikbaar gesteld, mits de spreker hier toestemming voor geeft. De link naar de presentaties ontvang je, samen met de evaluatie, één dag na het congres per e-mail.

Wanneer je allergisch bent voor bepaalde ingrediënten of voedingsmiddelen, horen wij dit graag uiterlijk 2 dagen voor de bijeenkomst. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Onze congressen vinden plaatst op verschillende congreslocaties. Meestal zijn deze locaties goed bereikbaar voor rolstoelgangers en voorzien van liften en invalidentoiletten. Neem bij twijfel of vragen  contact op met onze klantenservice.

Op sommige congressen wordt er gefotografeerd en gefilmd. Wij gebruiken deze beelden voor een terugblik en ter promotie van volgende events. Wil je niet op de foto of video komen, laat het ons dan bij de registratiebalie weten.

TvZ Kennistoets

Om de maand vind je op TvZnext.nl en in TvZ twee artikelen met een online kennistoets. Deze toetsen mag je als abonnee maken. Je verdient hiermee per artikel 2 accreditatiepunten én maakt kans op mooie  prijzen.

Je kunt de TvZ Kennistoets alleen maken als je (student-)abonnee bent van TvZ. Het maakt niet uit of je een online abonnement op TvZnext hebt, of ook het TvZ-magazine ontvangt.

Je hebt per kennistoets 3 kansen om deze voldoende af te ronden.

Om in aanmerking te komen voor accreditatiepunten moet een toets voldoende zijn afgerond. Je scoort een voldoende als je tenminste 70% van de vragen goed hebt beantwoord.

Als je op de TvZnext.nl inlogt dan kun je vervolgens naar je profielpagina. Vul hier je BIG nummer en/of V&VN relatienummer in.

Tot 3 maanden na het maken van de kennistoets kunnen wij de accreditatiepunten voor je laten bijschrijven. Zodra je BIG nummer en/of V&VN relatienummer alsnog in je profiel op TvZnext.nl staan, geven wij de punten door. Het bijschrijven van de punten duurt in dit geval een week. Na 3 maanden is het helaas niet meer mogelijk om punten bij te laten schrijven.

Punten worden dagelijks automatisch bijgeschreven. Let op dat je BIG nummer en/of V&VN relatienummer in je profiel op TvZnext.nl staan.

Alle deelnemers maken kans op de prijzen, het maakt niet uit wanneer je instapt. Iedere 2 maanden ontvangt de beste deelnemer een prijs. Aan het eind van het jaar berekenen we de score over alle toetsen van een jaar en is er een prijs voor de deelnemer met de beste totaalscore. Halverwege het jaar gestart? Geen nood! Je kunt alle toetsen alsnog maken, de artikelen en toetsen zijn het gehele jaar beschikbaar.

Als je een kennistoets voldoende hebt afgerond dan kun je zelf een certificaat printen.  Deze mogelijkheid wordt per kennistoets aangeboden via ons platform. Hiervoor moet je wel je volledige naam hebben ingevuld in je profiel op TvZnext.nl.

Om je profiel aan te vullen volg je de volgende stappen:

  • log in op TvZnext.nl
  • klik op profiel (naast uitloggen)
  • klik nu op het tabblad “profiel”
  • klik rechts op “gegevens aanpassen”
  • vul jouw profiel aan en klik rechts onder op “bijwerken”

Om in aanmerking te komen voor accreditatiepunten is het belangrijk dat je de gegevens zorgvuldig invult.

Is uw vraag niet beantwoord?

Is uw vraag niet beantwoord? U kunt nog meer vragen vinden op de website van onze klantenservice. Vindt u daar ook niet uw antwoord? Of komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op via e-mail of bel ons: 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.30).

Abonneren